Nástroj na správu povolenia na používanie súborov cookie je dočasne offline. Niektoré funkcie vyžadujúce váš súhlas na používanie súborov cookie môžu preto chýbať.
ČISTO ELEKTRICKÉ. PRÁVE TU.
Privítajte novú generáciu MINI, v ktorej sa legendárny pocit v štýle motokáry snúbi s okamžitým krútiacim momentom elektromobilu. Je to presne to, čo na MINI milujete. Naša paleta čisto elektrických vozidiel je navrhnutá tak, aby bola každá jazda nezabudnuteľná, či už šoférujete ulicami mesta, alebo vyrážate na ďalšie veľké dobrodružstvo. Zistite, aká jednoduchá môže byť elektromobilita: jednoduché riešenia nabíjania, zážitok z jazdy, ktorý je rovnako efektívny, ako je vzrušujúci a radosť zo životného štýlu, ktorý je 100 % MINI.,


Výhody elektrických automobilov.


CESTA VPRED.


JEDNODUCHÉ NABÍJANIE.


NÍZKE PREVÁDZKOVÉ NÁKLADY.


NOVÝ POCIT V ŠTÝLE MOTOKÁRY.


NOVÁ ČISTO ELEKTRICKÁ RODINA MINI.
MINI PLÁNOVAČ TRASY: JEDNODUCHÉ CESTOVANIE.




APLIKÁCIA MINI: VÁŠ INTELIGENTNÝ ELEKTRICKÝ SPOLOČNÍK.
NA TOTO SA NÁS ČASTO PÝTATE.
Teplota predstavuje kľúčový externý faktor, ktorý ovplyvňuje výkon a kapacitu batérie. Pravdepodobne ste sa s týmto vplyvom stretli pri používaní mobilného telefónu: jeho kapacita je tiež obmedzená pri veľmi nízkych teplotách. To isté platí aj pre vaše vozidlo. Vplyv teploty je však možné minimalizovať optimalizovanými stratégiami používania. A vedeli ste, že kapacita batérie tiež indikuje váš možný dojazd? Okrem teploty je dojazd do veľkej miery ovplyvnený vaším osobným spôsobom jazdy a tiež faktormi spotreby energie, ako je klimatizácia, hmotnosť prívesu, batožina atď. Zďaleka najdôležitejším faktorom z hľadiska spôsobu jazdy je rýchlosť jazdy na diaľnici.
Ak potrebujete nabíjať počas cesty, čisto elektrické MINI spustí predhrievanie batérie, keď zadáte DC nabíjaciu stanicu ako cieľ navigácie. Znamená to, že vysokonapäťová batéria bude mať pri príjazde do cieľa optimálnu prevádzkovú teplotu, čo zvýši jej nabíjaciu kapacitu a skráti čas nabíjania.
Kapacita siete na úrovni štátov nie je taký problém, ako si väčšina ľudí myslí. Doteraz bol vstup elektrických vozidiel na trh v EÚ veľmi predvídateľný a elektrická sieť sa súčasne s tým rozširovala. V blízkej budúcnosti preto nebude potrebná nová kapacita na generovanie elektrickej energie. Poskytovatelia služieb mali dosť času plánovať vopred. Situácia však nie je rovnaká vo všetkých krajinách. Napríklad v severnej Európe je evolúcia podstatne plynulejšia vďaka už existujúcim silným sieťam, potrebným pre elektrické vykurovanie. V ostatných európskych krajinách je evolúcia o niečo náročnejšia z dôvodu jednofázových energetických systémov a starších štruktúr. Tomu sa však rýchlo bude venovať pozornosť. Dokonca sa tu núka nečakané riešenie, keďže elektrické vozidlá samotné môžu byť dôležitým príspevkom k flexibilite energetického systému. Namiesto toho, aby boli elektromobily hrozbou pre stabilitu alebo kapacitu siete, fungujú ako veľké batérie na kolesách. Umožňujú ukladať energiu a využiť ju neskôr. V nasledujúcich rokoch budeme mať k dispozícii arzenál nabíjačiek elektromobilov, využívaných ako agregované rezervy.
Elektrický pohon má menej pohyblivých súčiastok než spaľovací motor, čiže jeho údržba je lacnejšia a všeobecne sú náklady na servis elektrických vozidiel nižšie než u automobilov so spaľovacím motorom. Okrem úspory na servise vám pomôžu v priebehu času ušetriť peniaze aj nižšie náklady na elektrickú energiu pri nabíjaní vozidla doma. A aj keď sú tu viaceré aspekty elektrického automobilu, ktoré sú jednoznačne lacnejšie než tie pri vozidle so spaľovacím motorom, pri tradičných komponentoch, ako sú napríklad pneumatiky alebo brzdové obloženie, môžete očakávať zhruba rovnaké ceny.