Nástroj na správu povolenia na používanie súborov cookie je dočasne offline. Niektoré funkcie vyžadujúce váš súhlas na používanie súborov cookie môžu preto chýbať.
ELEKTRIZUJTE SVOJU JAZDU.
Pripravte sa zažiť ten legendárny pocit motokáry s okamžitým krútiacim momentom a nulovými emisiami. Prechod na čisto elektrické MINI dáva zmysel po všetkých stránkach. Dynamika, ktorú milujeme, tu ostáva, technológia za ňou je však inteligentnejšia a čistejšia, každým dňom. Tu objavíte benefity nového elektrického životného štýlu – koľko ušetríte, ako často musíte nabíjať a aká jednoduchá dokáže byť elektrická jazda.
VEDELI STE?
VYŠE 70 000
verejných nabíjacích staníc v Nemecku
73–89 %
100 % zelená energia
využívaná pre verejné nabíjacie stanice v Nemecku
36 MINÚT
ELEKTRICKÝ DOJAZD NA PLNÉ NABITIE.
AKO ĎALEKO DÔJDEM?
AŽ DO
402 KM
(WLTP)
TOTO DOKÁŽETE UŠETRIŤ.
Posunutím tlačidla nastavte priemerný denný nájazd kilometrovNABÍJANIE DOMA CEZ NOC:
Nabíjanie na verejných nabíjacích staniciach:
Ceny vychádzajú z priemerných cien benzínu (1,58 €/l) a cien elektrickej energie (0,21 €/kWh) za posledných 12 mesiacov. (Nabíjanie vozidla 80 % doma a 20 % vo verejnej sieti/DC s výkonom nad 100 kW). Posledná aktualizácia: Júl 2023.
Vezmite, prosím, do úvahy, že dojazd závisí od množstva faktorov, ako sú najmä: rozmer diskov kolies a pneumatík, osobný jazdný štýl vodiča, zvolená trasa, počasie, použitie kúrenia/klimatizácie a prednastavenia teploty. V závislosti od externých faktorov, ako je napríklad napätie v sieti alebo vonkajšia teplota, sa reálne nabíjacie časy môžu líšiť od nabíjacích časov, uvedených v tomto výpočte. Nabíjacie časy boli merané na základe vonkajšej teploty 25 °C.
ČASTO VYJADROVANÉ OBAVY.
Kapacita siete v jednotlivých krajinách nie je taký problém, za aký ju väčšina ľudí považuje. Doteraz bol vstup elektrických vozidiel na trhy v EÚ veľmi predvídateľný a elektrická sieť sa neustále paralelne vyvíjala spolu s tým. V budúcnosti nie je nutná nová kapacita na generovanie elektrickej energie. Energetické spoločnosti mali dosť času plánovať v predstihu. Situácia v jednotlivých krajinách sa však môže líšiť. Napríklad v severnej Európe je vývoj plynulejší, pretože už sú vybavené silnými elektrickými sieťami a elektrickým vykurovaním. V ostatných oblastiach Európy je evolúcia trochu náročnejšia vďaka jednofázovým energetickým systémom a starším štruktúram. To sa však rýchlo rieši. Dokonca je tu "nečakaný" zvrat, ktorým môžu samotné elektrické vozidlá poskytnúť cenný zdroj flexibility elektrickému systému. Namiesto toho, aby boli elektrické vozidlá hrozbou pre stabilitu a kapacitu siete, fungujú ako pojazdné batérie. Umožňujú skladovanie energie a jej využitie v neskoršom čase. V nasledujúcich pár rokoch budeme mať k dispozícii arzenál nabíjačiek elektrických vozidiel, využívaných ako ukladacie rezervy.
Studené počasie môže dočasne znížiť kapacitu batérie a dojazd elektrického vozidla o približne 10-12 %. Dnes však napriek tomu dosahuje väčšina elektromobilov dojazdy 250-400 km. Čiže viac než dosť pre každodenné dochádzanie. A vďaka ich konštrukcii sú v zime podstatne efektívnejšie než si ľudia myslia. Napríklad majú lepšie jazdné vlastnosti na snehu než konvenčné automobily, vďaka nízko uloženým batériám, a teda nízko položenému ťažisku. Toto dáva elektrickým vozidlá na klzkých zimných cestách lepšiu ovládateľnosť. Navyše, svoje elektrické vozidlo si môžete predhriať cez aplikáciu MINI a nasadať už do príjemne teplého a útulného kokpitu bez toho, aby ste museli riešiť namrznuté okná. Predhrievanie počas nabíjania je výhodné aj v tom, že na toto počas jazdy nestratíte energiu. A to je dobré pre váš komfort, ale aj pre bezpečnosť.
Elektrické vozidlá sú bezpečné pre jazdu v daždi, snehu a dokonca ich môžete vziať aj do bežnej autoumyvárne. Podobne tomu sú aj nabíjačky a káble vodotesné a nabíjacie konektory sú chránené pred poškodením vodou.
Batérie elektrických automobilov vydržia vo vozidle v priemere 10 rokov a po ukončení životnosti sa rozoberú na menšie články, ktoré sa ešte dajú využiť na ukladanie energie z obnoviteľných zdrojov. Toto je obzvlášť užitočné pre miestne organizácie, napríklad ako núdzové generátory alebo pre obdobia s extra vysokou nárazovou energetickou náročnosťou.